25 RUSSIAN MEDIA PERSONALITIES SANCTIONED BY THE EU

The information is compiled from the texts of sanction decisions as transcribed in the Official Journal of the European Union. They are given for information. The Denis Diderot Committee is not in a position to verify the accuracy of all  details contained in the biographical elements provided in the official documents.

The videos are obtained from YouTube channels from various origins, including some of the Russian media official outlets. In most of the case, you can obtain a rough automatic translation from Russian by choosing "Automatic translate" in Youtube paramaters. 

Council Decision (CFSP) 2022/883 of 3 June 2022 amending Decision 2014/145/CFSP concerning restrictive measures in respect of actions undermining or threatening the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine

  • Andrei Yurievich LIPOV (Russian: Андрей Юрьевич ЛИПОВ)

Head of the Russian Federal Service for Supervision of Communications, Information Technology and Mass Media (Roskomnadzor)

Andrei Lipov is the head of the Russian Federal Service for Supervision of Communications, Information Technology and Mass Media (Roskomnadzor). Roskomnadzor is a central instrument in the execution of censorship and repression of free media in Russia.

As the head of Roskomnadzor, Mr Lipov is responsible for decisions that have led to the censorship and closure of independent Russian media.

These actions create a censored information space that promotes, aids and condones the Russian armed aggression against Ukraine.

  • Alina Maratovna KABAEVA (a.k.a. Alina Maratovna KABAYEVA) (Russian: Алина Маратовна КАБАЕВА)

Chairwoman of the Board of Directors of the National Media Group (NMG)

Alina Kabaeva is the Chairwoman of the Board of Directors of the National Media Group (NMG), a holding that owns large stakes in almost all major Russian federal media that reproduce the Russian Government propaganda. She is a former Russian gymnast and a former member of the State Duma. She is closely associated with President Vladimir Putin.

She is therefore responsible for supporting actions and policies which undermine the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine, as well as stability and security in Ukraine. Furthermore, she is associated with a listed person responsible for and actively supporting actions undermining the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine, as well as stability and security in Ukraine.

  • Arkady Yurievich VOLOZH (Аркaдий Юрьевич ВOЛОЖ)

Arkady Yurievich Volozh is a Russian businessperson with business interests in IT and technology. He is the founder and the CEO of Yandex. Yandex is the largest Internet company in Russia, operating Russia's most popular search engine.

Russian State-owned banks such as Sberbank and VTB are shareholders and investors in Yandex.

In 2019, Yandex agreed to a restructuring that gave a “golden share” to a newly formed Public Interest Foundation built to “defend the Russian Federation interests”. Through the Public Interest Foundation, the Government of the Russian Federation is able to have a veto over a defined list of issues, such as the sale of material IP and the sale or transfer of Russian users’ personal data to foreign companies, both of which are deemed to affect Russia’s “national interest”. Yandex is also responsible for promoting State media and narratives in its search results, and deranking and removing content critical of the Kremlin, such as content related to Russia's war of aggression against Ukraine.

Council Decision (CFSP) 2022/582 of 8 April 2022 amending Decision 2014/145/CFSP concerning restrictive measures in respect of actions undermining or threatening the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine

  • Aleksei Viktorovich PIMANOV (Алексей Викторович ПИМАНОВ) (a.k.a. Alexey Viktorovich PIMANOV; Alexei PIMANOV; Aleksey PIMANOV)

Director General of Managing Organisation “Creative Association Red Star”; Head of the Krasnaya Zvezda media holding, owned by the Russian Defence Ministry

Aleksei Pimanov is a propagandist and the Head of the Krasnaya Zvezda media holding, owned by the Russian Defence Ministry. The Minister of Defence, Sergey Shoygu, personally requested Pimanov to become the Head of the Krasnaya Zvezda. The media holding was established by decree of the Russian Minister of Defence and controls the federal TV channel Zvezda.

Similar to all other Kremlin-controlled media channels, Zvezda regularly spreads disinformation regarding Russia’s ongoing unprovoked military aggression against Ukraine, undermines Ukraine’s territorial integrity and sovereignty, and provides crucial media support to Russia’s violent aggression. As a member of the media council of the Russian Geographical Society, Pimanov has close contacts with senior Kremlin officials such as Alexey Gromov, Dmitry Peskov and Sergey Shoygu.

In 2017, Pimanov directed and produced the propaganda film “Crimea”, which justifies and glorifies the illegal annexation of the Crimean Peninsula by the Russian Federation.

He is therefore responsible for supporting actions and policies which undermine the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine.

  • Igor Yurievich KOROTCHENKO (Игорь Юрьевич КОРОТЧЕНКО)

Chairman of the Public Council under the Ministry of Defence of the Russian Federation; Editor-in-Chief of the National Defence magazine; Director of the Centre for Analysis of the World Arms Trade; Military expert; Military rank - Reserve Colonel.

Igor Korotchenko, the Chairman of the Public Council under the Ministry of Defence of the Russian Federation, is a regular contributor to the main Russian propaganda TV shows as a defence and foreign policy expert. Igor Korotchenko is known for his aggressive and derogatory statements against Ukraine territorial integrity and provokes military confrontation between the Russian Federation and the West, including Ukraine. On his social media platforms or in his TV shows he makes calls to “denazify” and demilitarise Ukraine as well as to unite Ukraine with Russia (“its historical fraternal union”), stating that Ukraine is part of the big “Russian world”.

In an article published on 24 February 2022, Igor Korotchenko said that Russia’s task in Ukraine is to demilitarise Ukraine, explaining that Ukraine poses a threat to both its own population and the Russian Federation, as well as to the non-government-controlled areas of Donetsk and Luhansk oblast of Ukraine. The purpose of the operation according to Igor Korotchenko is to deprive the armed forces of Ukraine of the possibility of centralised command and control of troops, disable the Ukrainian military airfield network, and destroy air defence positions and operational-tactical missiles.

He is therefore responsible for supporting actions and policies which undermine the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine.

  • Vladimir Nikolayevich SUNGORKIN (Владимир Николаевич СУНГОРКИН)

Director General and Editor-in-Chief of Komsomolskaya Pravda; Member of public councils in the Ministry of Defence of the Russian Federation, the Ministry of Emergency Situations of the Russian Federation and the Ministry of Transport of the Russian Federation. In the Council of the Government of the Russian Federation on the Mass Media, Sungorkin deals with issues related to the awarding of government prizes.

Vladimir Sungorkin is the Director General and Editor-in-Chief of Komsomolskaya Pravda. He is one of the main actors in foreign information manipulation and interference activities or propagandists who often speaks out on Ukraine, creating misinformation and manipulating facts.

Vladimir Sungorkin is disseminating and legitimising aggressive anti-Ukraine and anti-Western propaganda of the Putin regime under direct Kremlin authority in one of Russia’s most popular media outlets. The newspaper Komsomolskaya Pravda has been described also by President Vladimir Putin as his favourite newspaper.

Vladimir Sungorkin is therefore responsible for supporting actions and policies which undermine the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine.

  • Oleg Borisovich DOBRODEEV (Олег Борисович ДОБРОДЕЕВ)

Director General of the All-Russian State Television and Radio Broadcasting Company (VGTRK)

Oleg Dobrodeev is the Director General of the largest state-owned media holding in Russia. He has actively participated in the Kremlin’s propaganda by creating and disseminating distorted information in the interests of the political leadership of the Russian Federation.

Oleg Dobrodeev is the initiator and main creator of the state TV channel Rossiya-24 and owner of the TV channel Russia-1. These channels are the main mouthpieces of state propaganda, effectively fulfilling the task of strengthening the Putin regime and providing propaganda for its aggressive domestic and foreign policies, including military operations in Ukraine. These channels discuss the future of a divided Ukraine and the “young republics”, the failures of the reforms of the Ukrainian presidents, and any actions of the Ukrainian authorities are ridiculed or condemned.

Oleg Dobrodeev participates in meetings of the Administration of the President of the Russian Federation, where the leaders of the main state media are given instructions.

He is therefore responsible for actively supporting or implementing actions or policies which undermine or threaten the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine.

  • Alexander Alexandrovich MALKEVICH (Александр Александрович МАЛЬКЕВИЧ)

First Deputy Chairman of the Public Chamber of the Russian Federation for the Development of the Information Community, Media and Mass Communications; General Director of the Saint Petersburg TV channel since January 2021

Alexander Malkevich is a Russian propagandist, General Director of the St. Petersburg TV channel, and the First Deputy Chairman of the Public Chamber of the Russian Federation for the Development of the Information Community, Media and Mass Communications.

On 25 February 2022, Malkevich stated that the ongoing military aggression against Ukraine is a ‘special operation’ to denazify Ukraine and that there is no goal of seizing the country. On 16 March 2022, Malkevich attended the meeting of the Public Chamber of the Russian Federation on the 'Information warfare escalation: defending Russia's interest', where it was discussed how important it is to convey truthful information so that people could understand why the decision was made to conduct a “special operation” in Ukraine and what its purpose is.

He is therefore supporting actions or policies which undermine or threaten the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine, as well as stability and security in Ukraine.

Council Decision (CFSP) 2022/429 of 15 March 2022 amending Decision 2014/145/CFSP concerning restrictive measures in respect of actions undermining or threatening the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine

  • Armen Sumbatovich GASPARYAN (Russian: Армен Сумбатович ГAСПАРЯН)

Publicist, propagandist, member of “Russia Today” board

Armen Gasparyan runs his own show “Nablyudenye” for Russian media outlet Sputnik and a radio show on “Vesti FM”. He also publishes books and audiobooks and acts as an expert in radio show “Polnyi kontakt” (“Full contact”) of another propagandist Vladimir Solovyov.

Gasparian has consistently propagated narratives in line with the Kremlin’s propaganda. He has used logical fallacies to explain international affairs, denied Ukrainian sovereignty over Crimea, and defended Russia’s actions in the Kerch Strait when it captured a Ukrainian ship.

He continues to publish pro-Russian propaganda related to the Russian invasion of Ukraine and actively denies Ukraine’s sovereignty.

He is therefore actively supporting actions or policies, which undermine or threaten the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine, as well as stability and security in Ukraine

  • Artyom / Artem Grigoryevich SHEYNIN (Russian:Артём Григорьевич ШЕЙНИН)

Russian propagandist and presenter of talk show “Vremya Pokazhet” (“Time will tell”) on the state-controlled Channel One (Russian: Первый канал)

Artyom Sheynin is a Russian propagandist and presenter of talk show “Vremya Pokazhet” (“Time will tell”) on the state-controlled TV Channel One. He made statements in support of the illegal annexation of Crimea and recognition of the independence of the so-called Donetsk and Lugansk People’s Republics. In his live broadcasts, Sheynin promotes ethnic hatred between Ukrainians and Russians, denies the sovereignty and territorial integrity of Ukraine, and slanders Putin’s opponents in Russia.

Talking about 24 February 2022, the day of the Russian full-scale unjustified military aggression against Ukraine, Sheynin stated that the Russian operation in Ukraine was inevitable and its purpose was to force the Ukrainian authorities to maintain peace.

He is therefore actively supporting actions or policies, which undermine or threaten the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine, as well as stability and security in Ukraine.

  • Dmitry Yevgenevich KULIKOV (Russian:Дмитрий Евгеньевич КУЛИКОВ)

Expert of the RF State Duma Committee on CIS Affairs and Relations with Compatriots.

Film producer, TV and radio presenter. Member of the Public Council under the Ministry of Defence of the Russian Federation

Dmitry Kulikov is a pro-Kremlin propagandist. He made public comments on the state-owned TV channels in line with the Kremlin’s narrative on the situation in Donbas region. He also justified the actions of Russian authorities threatening the integrity and territorial sovereignty of Ukraine, such as the suspension of the implementation of the Minsk Agreements or the decision to recognise the “independent republics of Donbas and Luhansk”.

He is therefore actively supporting actions or policies, which undermine or threaten the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine, as well as stability and security in Ukraine.

  • Konstantin Lvovich ERNST (Russian: Константин Львович ЭРНСТ)

CEO of Channel One Russia (Russian: Первый канал)

Konstantin Ernst is the CEO of Channel One Russia – one of the largest Russian media companies, which has been used for propaganda purposes by the Russian authorities for many years. In this position, he is responsible for organising and disseminating anti-Ukrainian propaganda of the Russian authorities.

He also received the highest State awards, including the orders For Services to the Fatherland, the Order of Friendship, letters of appreciation and prizes from the government and the President of the Russian Federation, as well as the medal “To the participant in the military operation in Syria”.

He is therefore supporting actions or policies, which undermine or threaten the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine, as well as stability and security in Ukraine. He is also one of the leading business persons involved in economic sectors providing a substantial source of revenue to the Government of Russia, which is responsible for the annexation of Crimea and the destabilisation of Ukraine.

  • Tigran Oganesovich KHUDAVERDYAN (Russian : Тигран Оганесович ХУДАВЕРДЯН)

Executive Director & Deputy CEO at Yandex NV

Tigran Khudaverdyan is the executive director of Yandex – one of the leading technology companies in Russia, which specializes in intelligent products and services powered by machine learning. Yandex’s former head of news accused the company of being a “key element in hiding information” from Russians about the war in Ukraine. Moreover, the company has been warning Russian users looking for news about Ukraine on its search engine of unreliable information on the internet, after the Russian Government threatened Russian media over what they publish.

On 24 February 2022, Khudaveryan attended a meeting of oligarchs at the Kremlin with Vladimir Putin to discuss the impact of the course of action in the wake of Western sanctions. The fact that he was invited to attend that meeting shows that he is a member of the inner circle of oligarchs close to Vladimir Putin and that he is supporting or implementing actions or policies which undermine or threaten the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine, as well as stability and security in Ukraine. Furthermore, he is one of the leading business persons involved in economic sectors providing a substantial source of revenue to the Government of the Russian Federation, which is responsible for the annexation of Crimea and the destabilisation of Ukraine.

Council Decision (CFSP) 2022/337 of 28 February 2022 amending Decision 2014/145/CFSP concerning restrictive measures in respect of actions undermining or threatening the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine

  • Tigran Edmondovich KEOSAYAN (Тигран Эдмондович КЕОСАЯН)

Actor and director, host of the propagandist TV show on political affairs on NTV channel, called “International Sawmill with Tigran Keosayan”.

Mr Tigran Keosayan is a film director and journalist who has spread anti-Ukrainian propaganda in the Russian media. In his state-funded TV show “International Sawmill with Tigran Keosayan”, he consistently portrayed Ukraine as a weak and corrupt country, which had been maintained solely thanks to Western help. He suggested that the Ukrainian authorities were not legitimate. He repeatedly stated that Crimea belonged to Russia, and that Donbas was not part of Ukraine. Mr Keosayan participated in the “Russian Donbas” forum which was organised by the authorities of the so-called “Donetsk People’s Republic” in Donetsk with an aim to spread the doctrine of “Russian Donbas”. He publicly accused Ukraine of escalating the conflict.

Therefore, he is responsible for actively supporting or implementing, actions or policies which undermine or threaten the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine, as well as stability and security in Ukraine.

  • Olga Vladimirovna SKABEYEVA (Ольга Владимировна СКАБЕЕВА)

Co-founder and editor-in-chief of the REGNUM portal. Journalist of the state-owned TV Rossiya-1, leading a political talk-show “60 minutes” (together with her husband Yevgeniy Popov) – the most popular talk-show in Russia).

Ms. Olga Skabeyeva is a journalist of the state-owned TV station Rossiya-1. Together with her husband Yevgeniy Popov, she hosts the most popular political talk-show in Russia, “60 Minutes”, where she has spread anti-Ukrainian propaganda, and promoted a positive attitude to the annexation of Crimea and the actions of separatists in Donbas.

In her TV show she consistently portrayed the situation in Ukraine in a biased manner, depicting the country as an artificial state, sustained both militarily and financially by the West and thus – a Western satellite and tool in NATO’s hands. She has also diminished Ukraine’s role to “modern anti-Russia”. Moreover, she has frequently invited such guests as Mr Eduard Basurin, the Press Secretary of the Military Command of so-called “Donetsk People’s Republic” and Mr Denis Pushilin, head of the so-called “Donetsk People’s Republic”. She expelled a guest who did not comply with Russian propaganda narrative lines, such as “Russian world” ideology. Ms. Skabeyeva appears to be conscious of her cynical role in the Russian propaganda machine, together with her husband.

Therefore, she is responsible for actively supporting or implementing, actions or policies which undermine or threaten the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine, as well as stability and security in Ukraine.

Council Decision (CFSP) 2022/265 of 23 February 2022 amending Decision 2014/145/CFSP concerning restrictive measures in respect of actions undermining or threatening the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine

  • Margarita SIMONYAN (Маргарита Симоновна СИМОНЬЯН)

Editor-in-chief of the English language television news network RT (Russia Today)

Margarita Simonyan is a central figure of the Government propaganda. She is also editor-in-chief of the English language television news network RT (Russia Today). Through her function, she promoted a positive attitude to the annexation of Crimea and the actions of separatists in Donbas.

Therefore, she supported actions and policies which undermine the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine.

  • Maria ZAKHAROVA (Мария Владимировна ЗАХАРОВА)

Director of the Information and Press Department of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation.

Maria Zakharova is the Director of the Information and Press Department of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation. As a central figure of the government propaganda, she promoted the deployment of Russian forces in Ukraine.

Therefore, she supported actions and policies which undermine the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine.

  • Vladimir Roudolfovitch SOLOVIEV (Владимир Рудольфович СОЛОВЬЁВ)

Propagandist and TV/Radio Journalist

Vladimir Solovyev is a Propagandist and Presenter of the Russia-1 channel and Rossia 24. He received a medal (Order of Alexander Nevsky) for “high professionalism and objectivity in covering events in the Republic of Crimea”.

Solovyov is known for his extremely hostile attitude towards Ukraine and praise of the Russian government.

Therefore, he is responsible for supporting actions or policies which undermine the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine.

  • Konstantin KNYRIK (Константин КНЫРИК)

Konstantin Knyrik is a pro-Russian activist running MediaGroup News Front Ltd, a news website registered in the illegally annexed Crimean Peninsula. He is the chief of the Crimean division of the Rodina Party, a pro-Kremlin party in Russia.

Konstantin Knyrik received the medal ‘for the return of Crimea’.

He therefore actively supported and implemented actions and policies which undermine the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine, and further destabilised Ukraine.

  • Aleksey Konstantinovich PUSHKOV (Алексей Константинович ПУШКОВ)

Aleksey Konstantinovich Pushkov is a Senator from Perm Krai, member of the ruling United Russia political party and Chairman of the Commission on Information Policy. He made several statements in support of the annexation of the Crimean Peninsula, and presented it as a ‘fait accompli’.

He is therefore responsible for supporting actions and policies which undermine the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine.

  • Pyotr TOLSTOY (a.k.a Petr Olegovich TOLSTOY; Pyotr Olegovich TOLSTOY) (Пётр Олегович ТОЛСТОЙ)

Russian journalist, producer, presenter and politician. Deputy Chairman of the State Duma since 2016 and the Deputy Chairman of the Parliamentary Assembly of the Council of Europe since 28 January 2020.

Pyotr Tolstoy is a Member of the State Duma and head of the Russian delegation at the Parliamentary Assembly of the Council of Europe (PACE). He is also TV-Host of “Vremya Pokazhet”. Central figure of the Government propaganda, he frequently takes positions in favour of the annexation of Crimea.

Therefore, he is responsible for supporting actions and policies which undermine the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine

Council Decision 2014/508/CFSP of 30 July 2014 amending Decision 2014/145/CFSP concerning restrictive measures in respect of actions undermining or threatening the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine

  • Alexey Alexeyevich GROMOV - Алексей Громов

As first Deputy Chief of Staff of the Presidential Administration, he is responsible for instructing Russian media outlets to take a line favourable with the separatists in Ukraine and the annexation of Crimea, therefore supporting the destabilisation of Eastern Ukraine and the annexation of Crimea.

  • Yuriy Valentinovich KOVALCHUK Юрий Валентинович Ковальчук

Mr Kovalchuk is a long-time acquaintance of President Putin. He is a co-founder of the so-called Ozero Dacha, a co-operative society bringing together an influential group of individuals around President Putin.

He is benefiting from his links with Russian decision-makers. He is the chairman and largest shareholder of Bank Rossiya, of which he owned around 38 % in 2013, and which is considered the personal bank of Senior Officials of the Russian Federation. Since the illegal annexation of Crimea, Bank Rossiya has opened branches across Crimea and Sevastopol, thereby consolidating their integration into the Russian Federation.

Furthermore, Bank Rossiya has important stakes in the National Media Group which in turn controls television stations which actively support the Russian government's policies of destabilisation of Ukraine.

  • Nikolay Terentievich SHAMALOV Николай Терентьевич Шамалов

Mr Shamalov is a long-time acquaintance of President Putin. He is a co-founder of the so-called Ozero Dacha, a co-operative society bringing together an influential group of individuals around President Putin.

He benefits from his links with Russian decision-makers. He is the second largest shareholder of Bank Rossiya, of which he owned around 10 % in 2013, and which is considered the personal bank of Senior Officials of the Russian Federation. Since the illegal annexation of Crimea, Bank Rossiya has opened branches across Crimea and Sevastopol, thereby consolidating their integration into the Russian Federation.

Furthermore, Bank Rossiya has important stakes in the National Media Group which in its turn controls television stations which actively support the Russian government's policies of destabilisation of Ukraine.

COUNCIL IMPLEMENTING REGULATION (EU) No 284/2014 of 21 March 2014 implementing Regulation (EU) No 269/2014 concerning restrictive measures in respect of actions undermining or threatening the territorial integrity, sovereignty and independence of Ukraine

  • Dmitry Konstantinovich KISELYOV (Дми́трий Константи́нович Киселёв)

Appointed by Presidential Decree on 9 December 2013 Head of the Russian Federal State news agency "Rossiya Segodnya". Central figure of the government propaganda supporting the deployment of Russian forces in Ukraine.

Andrey Lipov appointed as Head of Roskomnadzor (Extra News, 29.3.2020)

‘Alina Festival’: Putin criticised for honouring girlfriend Kabaeva amid Ukraine invasion (Hindustan Times, 4.6.2022)

Arkady Volozh, Co-Founder and CEO, Yandexwith Hila Korach, Senior Journalist & Summit's MC YouTube channel of The Smart Mobility Initiative- Israel, 19.11.2021

Primanov.jpg

Aleksei Pimanov presenting the programme "Man and the Law" (Perviy 1 channel)

Presentation of Primanov movie "Crimea" by the Turkish public television TRT World

Igor Korotchenko: Crimea is an integral part of Russia, Vestnikkavkaza, 2014 (?)

Sergey Mardan discusses together with Vladimir Sungorkin, editor-in-chief of the Komsomolskaya Pravda media holding, the situation in Ukraine and Belarus, Muratov's Nobel speech, the repeal of the bill on QR codes, and the bombing of a church school at the Serpukhov Monastery., Радио Комсомольская Правда, 13.12.2021

Oleg Dobrodeev's speech at the first Global Media Innovation Forum at the occasion of the Beijing Winter Olympic Games (CGTN, 27.1.2022)

Alexander Malkovitch on the issue of freedom of expression on social networks, Berlin, January 20220 (Afrique Médias)

Armen Gasparyan speaking about war in Ukraine, РУССКИЙ ИВАН, 20;3.2022

Artem Sheynin: "Azovites" turned out to be a fake, not warriors. "The Russian army could not defeat a fake for 80 days?

 

Critical analysis of Artem Sheynin talk show on war in Ukraine by Sergey Zaporozhsky

Dmitry Kulikov reportage in Donbass, 9-10 11. 2021 (Dmitry Kubilov YouTube channel, 2021)

ernst.jpg

MBLT16: MBLT Talks with Tigran Khudaverdyan, Yandex.Taxi (18.4.2016) 

YouTube channel E-legion 17.5.2016

"Dialogue": Daniil Egorov and Tigran Khudaverdyan

What is common between commercial Internet services and services of government agencies, what role do digital platforms play in modern life? (Rossiya 24,  YouTube channel of the Russian Government)

Tigran Keosayan threatens Kazakhstan for not actively helping them attack Ukraine. Video: Unknown russian TV channel via Twitter - https://twitter.com/expatua/status/15... Translation: @mdmitri91(Twitter) - https://twitter.com/mdmitri91/status/... 

skabeeva.jpg

Olga Skabeyava (Photogram of the TV program "60 Minutes", 3.6.2022, recorded and translated by Julia Davis

Example of a program by Olga Skabeyva (Editing Телеканал 1+1)

simoyan.jpg

Margarita Simonyan, 4.6.2022

smimonyan 2.jpg

"Maria Zakharova uncensored: the hottest topics and questions", interview by Yuri Pronko  May 27, 2022


For the first time on live "First Russian" official representative of the Russian Foreign Ministry Maria Zakharova. speaks openly about the conflict between the West and Russia, the Ukrainian crisis, a possible nuclear strike. (YouTube channel of Yuri Pronko)

"Russian state TV Host, Vladimir Solovievthreatens Europe and all NATO countries with all-scale war", Rossiya 1 20(?).4.2022, Recorded and tranlated by Julia Davis.

Konstantin Knyrik in the final program 'Vesti' Russia (Rossiya 24) 24 03 06 2014

Pushkov.jpg

Aleksey Pushkov

"Pushkov predicted blocking Facebook and Google in case of refusal to comply with laws", World News, 25.5.2021

State Duma's deputy speaker Pyotr Tolstoy says that Ukraine will cease to exist (Rossiya 1, v.21.5.2022); Recorded and Translated by Julia Davis

A portrait of Alexey Gromov by the Ukrainian Telekanal ICTV (8.12.2021)

A portrait of Yuriy Kovalchuk by СГроші на 1+1 (Money 1+1, YouTube Channel, Ukrainian channel in Russian FREEDOM

Shamalov.jpg

Nikolay Shamalov  (Photo : Radio Free Europe)

Putin’s ‘propaganda chief’ threatens West with nuclear destruction, The Sun, 28.2.2022

Insult or freedom of speech? Answered by Dmitry Kiselev  (Radio Free Europe Youtube page in Russian, 24.1.2027)

TV presenter, head of the state news agency Rossiya Segodnya, Dmitry Kiselev, is sure that the media should not hide behind freedom of speech in order to offend the people they are talking about. But does Kiselev himself observe this ethical principle in his programs?